تور ماسال تور ماسال .

تور ماسال

يادمان ميرزا كوچك

 

ميرزا كوچك خان جنگلي در تور ماسال ارتفاعات ماسال بر اثر كولاك درگذشت. او در حالي كه «ارتفاعات آلاله پشته» را به عنوان منطقه امن در نظر گرفته و قصد گذر از اين منطقه و رسيدن به خلخال را داشت بر اثر كولاك و يخبندان به شهادت رسيد. در اين محل سنگ يادبودي نصب شده بود كه رئيس اداره تور ماسال فرهنگ و ارشاد اسلامي سال 1389 قول داد كه يادماني درخور آن شخصيت مبارز در وسعتي به اندازه شش هكتار در اين منطقه  تور ماسال نصب شود اما با گذشت سه سال تاكنون تنها زمين اين طرح به مالكيت درآمده است. آلاله پشته در 45 كيلومتري مركز شهر ماسال است. دهكده ييلاقي «اولسبلنگاه» از ييلاقات ميان كوهي و پر جمعيت و داراي ساختمان هاي مسكوني زياد با اسكلت چوبي است كه اغلب تور ماسال ساكنان آن از شهروندان ماسال هستند كه براي استراحت و گذران فصل گرما در آنجا زندگي مي كنند. اين ييلاق در مسير راه ييلاق به خلخال واقع شده و از دو تالار ميهمان پذير برخوردار است كه در تمام فصول سال آماده سرويس دهي به توريست و گردشگران است.


برچسب: ماسال، تور ماسال، طبيعت، شهرستان ماسال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۸:۲۹ توسط:تور ماسال موضوع:

ماسال و شاندرمن، بام سبز ايران

 

شهرستان ماسال از دو بخش ماسال و شاندرمن تور ماسال تشكيل شده و هر دو بخش مملو از جاذبه هاي طبيعي و گردشگري است. بام سبز ايران هنوز زير پاي ويلاسازها و دلال ها نيفتاده و همچنان زيبايي و آرامش خود را حفظ كرده است. اگر قصد سفر به شمال كشور را داريد بهتر است به جاهايي تور ماسال سفر كنيد كه ناشناخته تر مانده اند. جاهايي مثل ماسال و شاندرمن. ماسال شهرستان ديدني در استان گيلان است، شهرستاني كه بيش از 70 هزار هكتار جنگل و مرتع دارد حتما زيباست. ماسال دومين شهرستان مرتفع استان گيلان پس از رودبار است و پيش از اين تور ماسال بخشي از شهرستان تور ماسال وسيع تالش بود كه در سال 1376 به شهرستان ماسال تبديل شد. ماسال در قديم رودكنار ناميده مي شد و محل تشكيل شنبه بازار كنوني بوده است. وجود همين شنبه بازار باعث رشد آبادي كوچك رودكنار شد و نهادهاي اداري بخش ماسال و شاندرمن نخست از بي تم به شاندرمن و سپس از آنجا به ماسال انتقال يافتند. كسي به طور دقيق نمي داند كه واژه ماسال از چه گرفته شده تور ماسال اما بعضي اعتقاد دارند از تركيب «مازال» يا «مس ال» است كه به معناي كوهواره، كوه مانند و منسوب به كوه است كه قطعي نيست.


برچسب: ماسال، تور ماسال، طبيعت، شهرستان ماسال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۸:۰۰ توسط:تور ماسال موضوع:

بهشت گمشده ماسال

 

ماسال اولسبلنگاه ، اجاره ويلا در ماسال ، فاصله تهران تا ماسال شاندرمن ، نقشه ماسال Masal ، تور ماسال حتما تا به حال در مكان‌هاي مختلف نامي از بهشت گم‌شده گيلان شنيده‌ايد و تور ماسال هميشه براتون جالب بوده كه بدونيد كجاست. بهشت گم‌شده گيلان نام منطقه‌اي خوش آب و هوا و سرسبز در استان گيلان است. ماسال يا همان بهشت منطقه‌اي است كه ديدن و تماشاي آن هر بار با دفعات قبلي متفاوت است. ماسال شهري در استان گيلان تور ماسال ايران كه در كنار كوه‌هاي تالش واقع شده‌ است. فاصله‌ي ماسال از شهر تالش ۶۰ كيلومتر است و با رشت از راه تور ماسال صومعه‌ سرا ۵۵ كيلومتر فاصله دارد. شهر ماسال در كنار رودخانه خالكايي واقع، كه اين رودخانه از قله مرتفع شاه‌ معلم سرچشمه تور ماسال مي‌گيرد پس از طي ۴۰ كيلومتر از درون شهر ماسال گذر مي‌نمايد.جزييات بيشتر : ماسال بهشت گمشده گيلان و عظمت و شكوه طبيعت ايران +عكس هاي باورنكردنيشهرستان ماسال با مساحت ۶۲۲ كيلومتر مربع و ارتفاع ۸۴ متر بالاتر از سطح دريا، دومين شهرستان تور ماسال مرتفع استان گيلان پس از رودبار محسوب مي‌گردد. ماسال از شمال به رضوانشهر، از غرب و جنوب غربي به خلخال، از شرق به فومن و صومعه‌سرا محدود مي‌گردد. اين شهر با مركز استان ۴۵ كيلومتر، با شهرستان تالش ۶۰ كيلومتر و با شهرستان صومعه سرا ۲۴ كيلومتر فاصله دارد.


برچسب: ماسال، تور ماسال، طبيعت، شهرستان ماسال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۷:۳۱ توسط:تور ماسال موضوع:

ماسال كجاست

 

ماسال شهري است در تور ماسال استان گيلان كه در جوار كوه‌هاي تالش قرار گرفته است. اين منطقه‌ي كوهپايه‌اي با توجه به موقعيت جغرافيايي‌اش، ييلاقات متعددي دارد. از طرفي رودخانه‌ي «خالكايي» كه از ارتفاعات «شاه معلم» سرچشمه مي‌گيرد، از اين منطقه مي‌گذرد. تمامي اين موارد تور ماسال طبيعتي زيبا و منحصربه‌فرد را براي ماسال به ارمغان آورده است. اين منطقه در قديم «رود كنار» ناميده مي‌شده است. ماسال در لغت به معني «كوه وار» يا «كنار كوه» است كه مشتق كلماتي مانند «مازال» و «مسال» است. ماسال در گذشته بخشي از شهرستان تالش بود كه در سال ۱۳۷۶ مستقل شد تور ماسال و به شهرستان ماسال تبديل شد. امروزه شهرستان ماسال از دو بخش مركزي و شاندرمن تور ماسال تشكيل شده است. از طرفي در اين منطقه ۴ دهستان و ۹۸ آبادي وجود دارد. شهرستان ماسال از شمال به رضوانشهر، از شرق به فومن و صومعه سرا، از غرب و جنوب به خلخال و در نهايت استان اردبيل محدود مي‌شود. ماسال در غرب رشت قرار گرفته است؛ از همين رو فاصله‌ي رشت تا ماسال از مسير صومعه سرا در حدود ۵۵ كيلومتر است. از طرفي اين منطقه با تالش تقريبا ۶۰ كيلومتر تور ماسال فاصله دارد. با يك حساب سرانگشتي مي‌توان گفت كه براي رسيدن به ماسال از مركز گيلان، مسافتي بيش از يك ساعت را بايد طي كرد.


برچسب: ماسال، تور ماسال، طبيعت، شهرستان ماسال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۷:۰۰ توسط:تور ماسال موضوع:

شهرستان ماسال با سايت تورگردي

 

شهرستان ماسال دو بخش مركزي و شاندرمن دارد كه هر دو آنها طبيعتي دست‌نخورده تور ماسال به شمار مي آيند. در شهرستان ماسال بيش از 17 غار بزرگ و كوچك وجود دارد كه بزرگ‌ترين آنها غار  آويشو است كه بين مناطقي تور ماسال همچون تائي بنه، انده چو و خماسون در بستر دره‌اي كم آب قرار دارد. اين غار شگفت انگيز كه در حوزه جغرافيايي بخش شاندر تور ماسال من شهرستان ماسال واقع شده و همچنين از بزرگترين غارهاي گيلان و در نوع خود يكي از كم نظيرترين غارها در سطح كشور است. در ماسال مي‌توانيد علاوه بر ديدن غار آويشوي، سري هم به تور ماسال منطقه جنگلي طاسكوه و آري دول، منطقه باستاني اسبه ريسه با غارها و صخره‌هاي بلند، گردشگاه جنگلي ريزه مندان، ييلاق شالماء، چسلي، بيلگاه دون، اسپي دشت، دشت النزه و ويرگاه، خنديله پشت، مارجونه، رشته پشت و شنه راه، واشيار، اولسه بلنگاه، صي في، نم نمه پشت، خشكه دريا، تلارگاه ملومه بند، غارآويشو، مناطق باستاني درخانه، گيله سرا و وردم بزنيد و جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي اين منطقه را از نزديك ببينيد. زمان سفر براي بازديد از  ييلاق ماسال چه فصلي از سال است؟  سفر به ييلاقات معمولا از اواسط ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود و تا پايان تابستان ادامه مي‌يابد. هر چند كه ييلاق ماسال داراي زيبايي كم نظيري در فصل پاييز است. اما گردشگران كمتري در فصل پاييز به اين تور ماسال منطقه سفر مي‌كنند. هايپرشيا در فصل بهار، تابستان و پاييز تورهايي را براي اين منطقه اجرا مي‌كند.     از چه مسيري به ديدن اين ييلاق برويم؟

فاصلهٔ ماسال از شهر تالش 60 كيلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا 55 كيلومتر فاصله دارد. ماسال با موقعيت جلگه اي در فاصله 50 كيلومتري شمال غرب رشت و در 20 كيلومتري غرب فومن و صومعه سرا واقع شده است. فاصله شاندرمن تا رشت 50 كيلومتر به سمت شمال غربي است. براي رفتن به غار آويشو نيز بايد از رشت به سمت ماسال و سپس به سمت شاندرمن برويد و از روستاهاي سياهمرد، چالسرا و سپس از كنار بقعه درويش شاه امير شاندرمن گذر تور ماسال كنيد. اين مسير را مي توان با سواري طي كرد كه حدود 35 كيلومتر از شاندرمن فاصله دارد.


برچسب: ماسال، تور ماسال، طبيعت، شهرستان ماسال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۶:۲۹ توسط:تور ماسال موضوع: